Tips om je website te promoten

Website promoten

Je website is het belangrijkste visitekaartje van je bedrijf. De bekendheid ervan wil je dus graag promoten. Bovendien levert je website jou ook nieuwe e-mailadressen op, tenminste als je hem uitrust met een zogenaamde squeeze pagina. Dit is een pagina die automatisch op het scherm komt en de bezoeker vraagt naar diens e-mailadres. Nog een belangrijke reden dus om je website te promoten. Maar hoe pak je dit het beste aan?

Offline promoten en online promoten

Eigenlijk valt promotie tegenwoordig uiteen in twee belangrijke stromen: offline promoten en online promoten.
Offline promoten doe je in de eerste plaats met een mooi visitekaartje. Dit laat je op bestelling drukken bij je online drukkerij. Maar met alleen een visitekaartje ben je er natuurlijk nog niet. Je wilt ook reclame kunnen maken zonder dat je daarvoor eerst iets aan een persoon moet geven. Het laten rondslingeren van bedrukte pennen is hiervoor een uitstekende methode.

Koppel de werelden aan elkaar

De grootste kunst is natuurlijk om de online wereld en offline wereld succesvol aan elkaar te koppelen. Lok het achterlaten van e-mailadressen uit door er de toezending van een mooie brochure tegenover te stellen.
Past het in jouw branche, dan kun je ook uitstekend reclame maken door je klanten tegen gereduceerde prijs een mooie puzzel of leuk memo spel toe te sturen. Uiteraard beide bedrukt met de naam van jouw website. Je bestelt dit soort artikelen heel eenvoudig bij je online drukkerij.

Digitale banners en bedrukte banners en vlaggen

Maar natuurlijk kun je ook kiezen voor een iets opzichtiger aanwezigheid. Huur bannerruimte op internet en ga met een flinke roll-up banner of beachflag op de jaarlijkse beurs staan. Ook in deze gevallen plaats je natuurlijk jouw websitenaam op de voorgrond. Voor de laatste twee producten ben je ook nu weer bij je online drukkerij aan het juiste adres.
Je website promoten is vaak een zaak van creativiteit. Stuur bedrukte enveloppen rond, waarop de naam van je website duidelijk is te lezen. Ook het uitdelen van bureau-onderleggers zorgt voor een opvallend en langdurig reclame effect. Om goed in te spelen op de mensen, kun je gebruik maken van kleuren psychologie.

Je webadres in de werkelijke wereld

Een fout die tegenwoordig vaak door ondernemers wordt gemaakt, is om uitsluitend te geloven in de waarde van online adverteren. Natuurlijk, het uitwisselen van links met anderen op internet helpt om jouw website een hogere plaats in de zoekmachine te geven. Ook het sponsoren van e-zines is voor de naamsbekendheid van je website belangrijk. Maar zorg dat je ook de werkelijke wereld rond je onderneming niet vergeet. Kies voor een opvallende huisstijl met je webadres erop. Als je wilt kun je hierover vooraf overleggen met je online drukkerij. Is jouw onderneming een winkel of restaurant, vergeet dan niet om spetterende stoepborden en reclameborden voor de deur neer te zetten. Ook de placemats op je terrastafels doen hun werk uitstekend als verspreider van je webadres.

Je kunt het bijna zo gek niet verzinnen, maar al deze handige reclameobjecten bestel je in een handomdraai bij jouw favoriete online drukkerij!